معلم پیشرو

آخرین مطالب
  • ۱۲ فروردين ۹۵ ، ۲۳:۱۱
    13 بدر

۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است


لینک های زیر مقاله هایی در زمینه ی آموزش ریاضیات در دوره ی ابتدایی  هستند که توسط اینجانب گرد آوری شده است.
امید است که مورد استفاده ی شما قرار گیرد.


ریاضیات
عنوان: ارتیاط اثر بخش معلم و دانش آموز و تاثیر آن بر یادگیری ریاضی
حجم: 239 کیلوبایت

ریاضیات 2
عنوان: ذهن، هوش و آموزش ریاضی
حجم: 152 کیلوبایت

ریاضیات 3
عنوان: تاثیر بازخورد معلم بر حل مسائل ریاضی در دانش آموزان
حجم: 319 کیلوبایت




مریم م.ط
۱۳ فروردين ۹۵ ، ۰۰:۰۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

در راستای یادگیری دروسی که در کتاب فارسی اول  دبستان به عنوان نگاره تعریف شده است، روش های تدریس گوناگونی وجود دارد.

یکی از این روش ها یاد دادن کلید واژه های نگاره ها به صورت شعر است. کلماتی که هم آغاز و هم پایان هستند در فایل زیر گرد آوری شده است.

امید است که مورد استفاده قرار گیرد.

هم آعاز و هم پایان 
عنوان: نگاره ها
حجم: 1.72 مگابایت
توضیحات: نگاره ها - اول دبستان

مریم م.ط
۱۲ فروردين ۹۵ ، ۲۳:۳۳ موافقین ۰ مخالفین ۱ ۴ نظر

- گزارش فیزیکی


حجم: 2.26 مگابایت



لینک بالا نمونه ای است از گرارش وضعیت فیزیکی مدرسه در کارورزی 1 و 2.

مریم م.ط
۱۲ فروردين ۹۵ ، ۲۳:۲۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

🍃🍃کندنویسی دانش آموزان""🍂


در نوشتار دانش‌آموزان مقطع ابتدایی، مشکلات فراوانی مانند کند نویسی، کج‌ نویسی، پُر فشار نویسی ، راست نویسی بیش از حد و موارد بسیار دیگری وجود داشته که در مجموع به این مشکلات،کند نویسی می گویند  

🌹روش‌های درمان کند نویسی


* هرگونه ترس و اضطراب را از دانش‌آموز خود دور کنیم.


* هرگز ترغیب و تشویق دانش‌آموز خود را به خوش‌نویسی، از یاد نبرید.🍁


* تکالیف مدرسه باید برای دانش‌آموز، شیرین و جذّاب باشد.🍁


* از مدادها و خودکارهای خیلی بلند و خیلی کوتاه به هیچ وجه استفاده نگردد.🍁


* از میز تحریرِ مناسب استفاده شود.🍁


* از کاغذ و برگ‌های سفید و مرغوب استفاده شود. (کاغذ نباید کاهی، روغنی یا موج‌دار باشد.)🍁


* به‌منظور تقویت عمل انبساط و انقباض ماهیچه‌های انگشتان، دانه‌های کوچک (مثلاً دانه‌های تسبیح) را روی زمین ریخته و از او بخواهیم آن‌ها را با سر انگشت‌های شصت و اشاره و میانه، جمع کند.🍁


* هوا نویسی (نوشتن با قلم روی هوا و فضای اطراف): این روش در تند نویسی، کمک قابل توجّهی به دانش‌آموزان می‌کند؛ چرا که این عمل در تسریع حرکات عضلات دست، بازو و ساعد و هماهنگی مغز با چشم و دست، تأثیر بسیاری دارد.🍁


* سینه‌خیز رفتن: روزی چند دقیقه (کم‌تر از ده دقیقه) دانش‌آموز سینه‌خیز برود. این عمل در هماهنگی اعضای بدن بسیار مؤثّر است.)🍁


* هر روز قبل از نوشتن تکالیف، چند دقیقه انگشتان را باز و بسته کند.🍁


* به تجربه ثابت شده است که انجام بازی‌های محلّی که با حرکات سریع و زیاد همراه است، در تند نویسی دانش‌آموزان بسیار مؤثّر است.🍁


* برای تکالیف منزل سعی شود از حروفی که دانش‌آموز در نوشتن آن مشکل دارد، استفاده شود. بدین شکل مثلاً کلماتی را از درس پیدا کرده که حروف هم‌صدا مانند (ذ ز ض ظ) داشته و یا کلماتی که به‌صورتی که خوانده می‌شوند، ولی نوشته نمی‌شوند مانند خواب.🍁


* دانش‌آموز در منزل با کمک خانواده مطالبی که در نوشتن مشکل دارد را مطالعه کند و برای کلمات مهم هم‌خانواده پیدا کند؛ مثلاً برای کلمه‌ی «حمید»، کلمات «محمد،احمد، حامد» را می‌توان بنویسد؛ زیرا این کلمات، سه حرف مشترک دارند.🍁


* معمولاً دانش‌آموزانی که این مشکل را دارند، قلم را با فشار زیاد در دست می‌گیرند، تا حدّی که دست آن‌ها عرق می‌کند؛🍁 دانش‌آموزانی که قلم را با فشار زیاد در دست می‌گیرند، دچار ترس، استرس و دلهره هستند. بهتر است معلّمان و اولیاء میزان فشار به قلم را کنترل کرده و بیش‌تر در مورد مسائل روحی و روانی با دانش‌آموز کار کرده و ترس و استرس را از او دور کنند.🍁


مریم م.ط
۱۲ فروردين ۹۵ ، ۲۳:۱۶ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر




روز طبیعت گرامی باد!!! 

بیایید با طبیعت کمی مهربان تر باشیم...



طبیعت

مریم م.ط
۱۲ فروردين ۹۵ ، ۲۳:۱۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر